SVM 1

07-11-2021 Wedstrijdverslag

SVM – De Leeuw (0-4)

Afgelopen zondag speelde de Leeuw een uitwedstrijd in Munstergeleen tegen SVM. SVM wist haar laatste twee thuiswedstrijden te winnen en wilde vandaag dan maar al te graag de thuis-hattrick maken. De Leeuw aan de andere kant is tot dusver nog ongeslagen in de competitie. Onder leiding van Hamstra ging het team dan ook met vertrouwen de wedstrijd in.

In de 2e minuut wist Bram Peters gelijk te laten zien waarvoor de Leeuw was gekomen, hij gaat voorin door op de keeper en tikt de bal over. Nadat de bal weg was werd Peters gevloerd door de keeper van SVM. Hierdoor stond de arbiter al gelijk voor een lastige beslissing, geen penalty was het besluit! In de 6e minuut wist Rocco Santoro de bal vanuit het middenveld goed te steken op Bram Stevelmans, hij volleyt de bal maar deze wordt tegengehouden. In de return schiet Peters de bal over. Na 10 minuten spelen wist Ed van Well, aka Alphonso Davies, langs de lijn gevaarlijk op te stomen en creëert een vrije trap rondom de 16.

Deze vrije trap werd met gevoel door Santoro op het hoofd van Peters geplaatst en de 1-0 wordt knap binnengekopt in de verre hoek.

Niet veel later combineren diezelfde Peters en Santoro op het middenveld waarna de bal wordt diep gespeeld op Stan Schilperoort. Hij neemt goed aan,  gaat op de keeper af en schiet in de korte hoek de 2-0 binnen.

SVM antwoord in de 23e minuut nadat de nummer 9 sterk door komt en voorgeeft, maar de inkomende speler schiet over. Daarna speelt Ivar Peeters een perfecte bal op Schilperoort die zo op het doel af kan gaan, maar de grensrechter vlagt onterecht af voor buitenspel. SVM wordt de 1e helft nog een keer gevaarlijk vanuit een vrije trap van 30 meter, maar deze gaat over. De Leeuw combineert goed verder waarna Tim van der Heijden de bal tussen de linies steekt op Rick Römkens, hij plaats de bal in de hoek maar deze wordt tot corner verwerkt door de keeper. In minuut 36 wordt het bijna 3-0 nadat Dennis Odekerken de bal vol met het hoofd raakt vanuit een hoekschop, deze gaat rakelings over.

Na goed samenspel tussen Schilperoort en Sem Hartendorp is de eerste kans voor de Leeuw. De pass die hieruit voortvloeit is net de diep voor Peters. Dezelfde Peters weet in de 52e minuut een strafschop binnen te schieten nadat Odekerken werd vastgehouden in de 16 meter, 3-0! 10 minuten later geeft Peters bijna een assist op de ingevallen Danny Lammers, maar de voorzet die wordt binnengekopt wordt getoucheerd door de keeper. Daarna ontbreekt een rommelige fase aan totdat Santoro in de 78e minuut het publiek trakteerde op een ouderwets buitenkantje op de punt van de 16 meter. De keeper kon de bal uit de kruising tikken. Uit deze corner komt uiteindelijk de 4-0 nadat uit een afgeslagen hoekschop wederom de bal door Römkens ingebracht kan worden. Lammers komt sterk inlopen en kopt binnen, een waardering voor zijn revalidatie na zijn blessure.

Tegen het einde van de wedstrijd trekt Hartendorp nog eens de stoute schoenen aan en komt vanuit achter door en geeft voor, maar deze bal werd uiteindelijk niet meer afgemaakt. Desalniettemin is 4-0 een goede overwinning en heeft De Leeuw met deze overwinning op zak een goede uitgangspositie voor de éérste periode. Volgende week zondag neemt de Leeuw het restant van 15 minuten in tegen Oranje-Blauw ’15. Kan de Leeuw de stand van 1-1 vasthouden met 10 man?! Donderdag 18 november neemt de Leeuw het in de beker op tegen DBSV uit Maastricht, thuis om 20:00.

Officials: E. Duysens (scheidsrechter), J.Dols (SVM) en S. Lucassen (De Leeuw)

De Leeuw: Kiehran Arents, Dennis Odekerken, Ivar Peeters, Edwin van Well, Rocco Santoro, Rick Römkens,  Bram Peters , Stan Schilperoort, Bram Stevelmans, Tim van der Heijden, Sem Hartendorp. (Ingevallen: Danny Lammers, Quincy den Dekker, Brian Stofberg en Thijs Hildebrand. Wissels: Djairo Habets)

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Roger Boels (teammanager), Ger Brinkman (teammanager)