Tournament

Van de toernooicommissie

Jeugdtoernooi

Het V.V. De Leeuw jeugdtoernooi vindt zijn oorsprong in het voormalige “jeugdhome” van de kantine.
Op een gezellige vrijdagavond in 1997 zaten Rob Arnoldussen, Jos Brinkman en Marcel en Els Aussems bij Jo en Lonie Smit aan de teek. Na een aantal biertjes ontstond het initiatief om de toenmalige sportdagen voor eigen jeugd uit te breiden naar een jeugdtoernooi voor clubs uit de omgeving.

Met behulp van het presentatietalent van Pierre Doelen én zijn goede geluidsinstallatie was de organisatie snel geregeld.
Destijds was de jeugdafdeling van de Leeuw nog niet zo groot en was het toernooitje op één dag gespeeld.
Dankzij Willem Nijenhuis en vele andere jeugdleiders volgden er succesvolle jaren.

Elk jaar werd het toernooi iets groter en toen Guido Jansen voorzitter van het toernooi werd, ging het allemaal heel snel.
Er ontstond een ware “toernooicommissie”, er kwamen veel buitenlandse clubs én het toernooi werd uitgebreid naar twee volledige dagen.

In 2012 hebben maar liefst 85 teams de weg naar De Leeuw gevonden! Dankzij de toernooicommissie en de vele helpende handjes van andere vrijwilligers is elk jaar een daverend succes. In 2022 bestaat het jeugdtoernooi maar liefst 25 jaar! De huidige toernooicommissie hoopt er dan een mooie editie van te maken!

++