de Leeuw 1

Linne 1

De Leeuw 1

10-10-2021 Wedstrijdverslag

VV Linne 1 – De Leeuw 1 (0-3)

Na de eerste competitie overwinning tegen SVE stond vandaag de eerste uitwedstrijd tegen VV Linne op het programma. De Leeuw start sterk aan de wedstrijd en komt in het eerste kwartier enkele keren gevaarlijk voor het doel van de tegenstander, echter zonder resultaat. Ook onze jarige job, Bram Stevelmans, wordt in het eerste kwartier gevaarlijk met een schot op doel, maar dit schot werd door de keeper gepareerd.

Daarna maakt Rocco een overtreding en kan Linne gevaarlijk worden uit een vrije trap van de zijkant. Het tegendeel gebeurt en het is diezelfde Rocco die de counter inluidt, welke op diverse schijven wordt uitgespeeld. Zo kan Stan, Bram op links wegsturen en speelt Bram op het juiste moment de diepe bal op Jeffrey. Hij geeft vervolgens goed voor en zo kan Briem de perfecte counter binnenschieten, 1-0! Tot dusver werd er goed gespeeld en blonken o.a. Ed en Tim uit. Maar helaas breekt er een minder fase aan bij de Leeuw; het tempo was te laag en de Leeuw is slordig in de passing. De Leeuw komt wel nog tot enkele kansen, waarbij ook vanuit de achterhoede wordt ingeschoven door Dennis die sterk inkomt lopen, maar vervolgens de bal niet goed genoeg richting doel kan sturen. Op slot van rust volleert Briem nog op doel, maar de goalie stond de 2-0 in de weg.

Na de rust lijkt Linne iets te forceren en probeert gelijk met een hoekschop gevaarlijk te worden. Tot echte grote kansen komen ze niet. Een reactie door de Leeuwen werd gegeven na goed combinatiespel tussen Jeffrey en Stan, maar ook nu weer houd de keeper de bal tegen. In minuut 61 lijkt de Leeuw dan eindelijk uit te lopen nadat Briem een afgekaatst schot van Stan binnenschiet. Helaas wordt dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.

Voor de Leeuw is het moeilijk voetballen aangezien Linne het initiatief bij de Leeuw legt en wacht op dat éne foutje. Dit komt de wedstrijd niet ten goede voor de neutrale toeschouwer. Tot een foutje komt het gelukkig niet. Gedurende de tweede helft van de wedstrijd komen Rick, Mathijs, Thijs en Danny in het veld. Hierdoor weet de Leeuw de wedstrijd uiteindelijk definitief te beslissen. Nadat wij nog enkele keren gevaarlijk worden is het Rick die met een gevoelige bal de verdediging van VV Linne bloot legt en assisteert op Jeffrey die de keeper uitspeelt en zo de 2-0 maakt. 5 minuten later speelt Tom de bal goed door Mathijs die de bal uiteindelijk bij Jeffrey weet te brengen. Een hoekje wordt uitgezocht en zo wordt ook de 3-0 gemaakt. Niet veel later weet Tom met een splijtende pass Jeffrey nogmaals in stelling te brengen om te hattrick te maken, maar deze bal beland in het zijnet.

6 punten na 2 wedstrijden is een goede start van de competitie. Nadat de Leeuw door is gekomen in de groepsfase van de beker staat a.s. donderdag om 19:30 een bekerwedstrijd tegen RKASV (Amby) op het programma. Hopelijk zien wij u dan op Sportpark Klingelsberg.

Officials: D. Duindam (scheidsrechter), S. Lucassen (De Leeuw) en E. Koster (VV Linne )

De Leeuw: Kiehran Arets, Dennis Odekerken, Tom van Vugt, Edwin van Well (Danny Lammers),  Rocco Santoro, Ivar Peeters, Bram/ Briem Peters (Mathijs Peters), Stan Schilperoort, Bram Stevelmans (Rick Römkens) Tim van der Heijden (Thijs Hildebrand), Jeffrey Geurts. (Djairo Habets, Sem Hartendorp)

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Roger Boels (teammanager), Ger Brinkman (teammanager), Anouk Boorsma (verzorgster)

Auteur: Jordi Vroomen