WoanderForest

31-10-2021 Wedstrijdverslag

De Leeuw – Woander Forest (tweede DERBY van het weekend 2-0)

Na de overtuigende 0-3 overwinning op stadsgenoot SV Brunssum duurde het ongeveer 40 uur voordat het startsignaal werd gegeven voor de volgende derby, thuis tegen Woander Forest. De ploeg uit Merkelbeek komt sterk uit de startblokken, in de 1e minuut kan Luc Cremers vrij inkoppen, maar gelukkig voor de Leeuw gaat de bal over. Na deze wake-up call pakte de Leeuwen het goed op. In minuut 3 speelt Ivar Peeters de bal lang op Bram Peters (Briem), hierop wordt door Woander Forest geantwoord met een overtreding. Jeffrey Geurts schiet de vrije trap, maar deze wordt afgeketst, maar vanuit tweede instantie kan Geurts nog een hoek uitzoeken. De keeper van Woander Forest kan de bal nog net wegvissen. Daarna komen er nog wat kansen voor de Leeuw, maar de nummer 4 van Woander Forest probeert na een kwartier spelen Djairo Habets onder vuur te nemen. Hij weet de bal goed te redden. Niet veel later steekt Briem de bal goed op Stan Schilperoort en komt 1-op-1 met de keeper. De goalie maakt zijn doel goed klein en houdt de bal. De Leeuw speelt nu wat vaker op de helft van de tegenstander en er volgen een aantal combinaties tussen Briem, Bram Stevelmans en Rocco Santoro. Ook Rick Römkens weet zijn kop te krijgen tegen de bal na een voorzet van Geurts, maar deze gaat naast. Het is moeilijk doorkomen bij de verdediging van de Leeuw, aangezien er sterk wordt opgetreden door Peeters en Dennis Odekerken. Ook winger Ed van Well weet een mogelijk gevaarlijke bal van Woander Forest weg te werken. Niet veel later weet Schilperoort gelukkig de 1-0 te maken na voorbereidend werk van Tim van der Heijden.

Na nog geen halfuur spelen valt Geurts geblesseerd uit, nader onderzoek moet uitwijzen wat de aard van de blessure en de herstelduur zal zijn. Geurts wordt vervangen door Devin van Leusden. Laats genoemde weet daarna goed te combineren met Schilperoort wat bijna resulteert in de 2-0. Ook is er nog een penalty-moment, maar dit wordt weggewoven door de arbiter.

De tweede helft begint ongewijzigd. In minuut 52 anticipeert Schilperoort goed op een foute terugspeelbal, maar schiet helaas over. Daarna komt er meer druk vanuit de kant van Woander Forest. Hieruit komen nog een aantal standaardsituaties, maar zij weten in deze fase geen 100% kansen af te dwingen.  Briem wipt in de 65e minuut nog bijna de bal in het doel, maar deze gaat over. Daarna breekt een fase aan waarin meer in de duels wordt gespeeld en het af en toe ook wel eens te ver ging vond de Leeuw, maar de arbiter liet het lopen. In de 70e minuut weet Santoro, die inmiddels als derde aanvoerder het team op sleeptouw neemt (nadat zowel Geurts als Tom van Vugt geblesseerd op de tribune zaten), de bal over de keeper te stiften.

Maar een redding op de lijn door Sandy Janssen weet de 2-0 te voorkomen. Daarna zet Woander Forest nog even aan, maar is het diezelfde Santoro die, na goed voorbereidend werk van Stevelmans, zijn eerste als captain bij de Leeuw maakt, 2-0. Stevelmans weet in de blessuretijd nog bijna een voorzet binnen te koppen, maar de wedstrijd eindigt met een verdienstelijke 2-0.

Het voetbal was vandaag misschien iets minder, maar de Leeuw heeft laten zien dat zij op karakter de wedstrijd kunnen winnen en geven achterin weinig weg. Daarnaast wisten de invallers (Devin van Leusden, Sem Hartendorp, Sander Oderkerken en Thijs Hildebrand) ook nog een positieve bijdrage aan de wedstrijd te gegeven. Kan de Leeuw deze lijn doortrekken, ondanks de blessures en pijntjes die er zijn ontstaan afgelopen weekend? We gaan het volgende week zondag zien bij en tegen SVM in Munstergeleen.

Officials: J Aben S. Lucassen (De Leeuw) en Afgeschermd (Woander Forest)

De Leeuw: Djairo Habets, Dennis Odekerken, Ivar Peeters, Edwin van Well, Rocco Santoro, Rick Römkens,  Bram Peters , Stan Schilperoort, Bram Stevelmans, Tim van der Heijden, Jeffrey Geurts. (Sander Odekerken, Devin van Leusden, Sem Hartendorp, Thijs Hildebran en Sidney den Dekker)

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Roger Boels (teammanager), Ger Brinkman (teammanager), Anouk Boorsma (verzorgster)

Andere nieuwsuitingen m.b.t. de wedstrijd: