Wijnandia 1

5-9-2021 Wedstrijdverslag

Na twee verloren seizoenen door de COVID-perikelen was De Leeuw maar al te verheugd om haar gasten uit Wijnandsrade te verwelkomen om voor het eerst sinds lange tijd weer om de knikkers te spelen. Op deze mooie nazomer-zondag op Sportpark Klingelsberg was het de vraag welke ploeg er na 90 minuten met de winst vandoor ging. Een bekerwedstrijd tussen een regionale 3e – en 4e-klasser beloofde in ieder geval een mooi affiche.

De wedstrijd begon met twee ploegen die elkaar onder druk probeerde te zetten, maar waar de teams van trainer Maurice Hamstra en diens concullega en naamgenoot Maurice van Woerkum nog aan het zoeken waren naar de juiste afstemming. Het was De Leeuw dat na 10 minuten beter in het spel kwam en overtuigender op de helft van de tegenstander ging spelen. Niet veel later kwam Stan Schilperoort sterk door aan de rechterflank en drong de 16-meter binnen. Een schijnbeweging naar rechts zorgde ervoor dat de verdediger geen andere uitweg zag dan een overtreding te maken. De arbiter legde de bal gedecideerd op de stip. Het was captain Tom van Vugt die de bal van 11 meter zonder twijfel binnenschoot en hiermee het eerste officiële doelpunt van het seizoen 2021-2022 voor zijn rekening nam.

Na de drinkpauze had De Leeuw het betere van het spel. Het gevaar kwam wederom van de flanken en het was Ivar Peeters die met een geplaatste dieptepass Stan Schilperoort in stelling bracht. Het vervolg was een versnelling en een strakke voorzet, waarna Bram Peters goed kwam inlopen en zo ook zijn 1e van het seizoen kon maken.

Na de rust kwam de Leeuw weer sterk uit de startblokken, maar wist lang niet tot scoren te komen. Wijnandia kon zich zo nu en dan onder de druk vandaan voetballen, maar dit resulteerde uiteindelijk niet in gevaarlijke kansen. Bram Peters stichtte in de 74e minuut gevaar door sterk vanuit de flank naar binnen te trekken en schoot de bal vervolgens hard tegen de touwen. De 3-0 werd op een mooie wijze uitvoerig gevierd met zijn maten en vaste aanhang van de lagere elftallen.

De Leeuw dacht hiermee de winst veilig te hebben gespeeld en verzwakte dan ook richting het einde van de wedstrijd. Wijnandia dacht hier anders over en wist hier dan ook nog wat tegenover te zetten. Voor de gasten uit Wijnandsrade werd dit uiteindelijk beloond door een bal die vanuit het middenveld op randje buitenspel werd gegeven en vervolgens werd binnengeschoten, 3-1. Tegen het einde van de wedstrijd kwam Wijnandia weer gevaarlijk voor het doel, maar deze bal belandde uiteindelijk op de lat.

Al met al kan de Leeuw terugkijken op een prima overwinning. Hopelijk kan de Leeuw deze lijn doortrekken naar de volgende bekerwedstrijd. Deze staat a.s. zondag op het programma en wordt gespeeld tegen een andere bekende uit de regio, dan is De Leeuw te gast bij R.K.V.V. Vaesrade aanvang wedstrijd 14:30 uur.

De Leeuw:

K. Arets, D. Oderkerken, T. van Vugt, E. van Well, R. Santoro, S. Budé, I. Peeters, B. Peters, S. Schilperoort, D. van Leusden, T. van der Heiden. (D. Habets, M. Peters, S. Hartendorp, B. Stevelmans)

Wijnandia:

M. Henning, W. Brouns, N. Driessen, J. Winkens, R. Kleintjens, B. Dohmen, R. Opheij, C. Heath, J. Heinrichs, T. Steijns, R. Luyten. (R. Dohmen, B. van Rooij, R. Kleintjens, L. Heinrichs, C. Cremers).