Periode kampioen

Zwentibold 1

21-11-2021 Wedstrijdverslag

De Leeuw 1 – VV Zwentibold 1

Op zondag 21 november 2021 stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. Trainer Maurice Hamstra was gelukkig op tijd weer fit om samen met de ploeg voor de periodetitel te gaan spelen. Officieus mocht de Leeuw zich al periodekampioen noemen, maar vandaag zou het een feit worden! De Leeuw wilt dan ook niets liever dan deze wedstrijd winnen en de ongeslagen reeks voortzetten. Zwentibold, de tegenstander van vandaag, dacht hier anders over en met 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden waren zij erop gebrand om de Leeuw pijn te doen.

Het eerste kwartier van de wedstrijd is voor de Leeuw. Zo wordt een doelpunt van Bram Peters afgekeurd wegens buitenspel. De Leeuw heeft wel de beste kansen, maar kan deze niet omzetten tot een doelpunt.  In de 18e minuut wordt er op randje 16 meter hands gemaakt door Dennis Odekerken waarna de arbiter een vrije trap geeft aan Zwentibold, maar hier komt verder geen gevaar meer uit. In de 23e minuut kan Rocco Santoro het middenveld oversteken en door goed positiespel van de Leeuw blijft de verdediging van Zwentibold achteruitlopen zonder druk te zetten op de bal. Santoro kan uiteindelijk van 20 meter schieten, maar het schot kan gepakt worden door de keeper. Een ogenblik later was het aan de andere kant bijna raak nadat Zwentibold een snelle vrije trap neemt, gelukkig voor de Leeuw zeilt deze bal rakelings naast. Vlak daarna pareert Kiehran Arets een goede inzet van de aanvaller van Zwentibold, maar dit bleek naderhand een buitenspelsituatie te zijn. In de fase die hierop volgt is de Leeuw slordig en worden de ballen te makkelijk ingeleverd. Vlak voor rust weet de Leeuw het tij te keren en kan langzaam de druk opvoeren. Dit resulteert in enkele standaardsituaties, echter zonder gevaar.

De tweede helft begint ongewijzigd aan beide kanten. Vlak na de thee krijgt de Leeuw een vrije trap die door Santoro wordt genomen, maar uiteindelijk door de keeper wordt gehouden. In minuut 50 is het dan eindelijk raak nadat Stan Schilperoort goed doorkomt, maar gevloerd wordt door een verdediger van Zwentibold. De arbiter kan niets anders besluiten dan een pingel te geven. Deze strafschop wordt strak in het zijnet geschoten door Bram Peters die hiermee zijn 1e van de wedstrijd maakt, 1-0!

Niet veel later maakt diezelfde Peters de 2-0 nadat Rick Römkens tussen een paar tegenstanders in de bal geweldig aanneemt, aanzet en een perfecte assist aflevert. Met dit doelpunt komt Peters nu uit op een totaal van 11 doelpunten uit 8 wedstrijden! In minuut 60 staat het dus 2-0 en vanaf dat moment wordt het spelletje wat harder gespeeld. Alleen Bram Stevelmans en Peters combineren nog een keer goed, maar de keeper kan redding brengen. In de 80e minuut gaat een geplaatst schot van Zwentibold nog naast. Daarna werd de Leeuw getuige van een onsportieve daad. De Leeuw had de bal, maar speelt deze uit omdat een tegenstander op de grond ligt met een blessure. Zwentibold vond dat zij een vrije trap verdiende, maar de arbiter besloot dat dit geen overtreding was. Het vervolg aan de kant van Zwentibold was om een showtje op te voeren om de bal ‘’zogenaamd’’ terug te spelen. Het tegendeel bleek waar; twee spelers van Zwentibold hadden iets anders in gedachten. De bal wordt opgepikt en binnengeschoten, 2-1. Er heerste ongeloof en woede aan de kant van de Leeuw. Zwentibold gaf aan dat het ging om een ‘’misverstand’’ en het werd met een sorry afgedaan. De vreugde was er een aantal minuten later niet minder om, de 3 punten waren binnen! De arbiter beëindigde na 90 minuten de wedstrijd en de Leeuw sleept hiermee officieel de periodetitel binnen.

8 wedstrijden, 24 punten, 32 doelpunten voor en 4 tegen, chapeau jongens! Na afloop van de wedstrijd werd een goed feestje gevierd door de jongens. Het 1e-elftal van de Leeuw wilt langs deze weg de volgende personen bedanken:

• Alle vrijwilligers van de club;
  • Chelsea Hendriks voor het bedrukken van de shirts, Ricardo Peeters en het bestuur voor de bijdrage voor de shirts;

Officials: J. Rosbender (scheidsrechter), S. Lucassen (De Leeuw), J. van Alphen (VV Zwentibold)

De Leeuw: Kiehran Arets, Dennis Odekerken, Danny Lammers, Edwin van Well, Rocco Santoro ©, Bram Stevelmans, Ivar Peeters, Bram Peters, Stan Schilperoort, Rick Römkens, Tim van der Heiden.

Wissels: Sven van Bree, Thijs Hildebrand (ingevallen), Quincy den Dekker, Mathijs Peters, Sem Hartendorp, Devin van Leusden.

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Ger Brinkman (team manager), Anouk Boorsma (verzorgster).

Blessures: Tom van Vugt, Jeffrey Geurts

Auteur: Jordi Vroomen