SVE

03-10-2021 Wedstrijdverslag

Eerste competitiewedstrijd.

De Leeuw 1 – SVE 1 (7-2)

De naweeën van de Covid19-pandemie hadden reeds vorige week zondag direct invloed op de competitie nadat SV Brunssum de wedstrijd niet kon laten doorgaan i.v.m. Corona-gevallen. De datum voor het inhalen van deze wedstrijd is inmiddels gezet op vrijdag 29 oktober om 20:00 bij SV Brunssum. Zondag 3 oktober 2021 gaat dan ook de boeken in als de eerste officiële competitiewedstrijd van De Leeuw 1 voor het seizoen 2021-2022.

Voorafgaand aan de warming-up was het de lens van fotograaf Jan Lammers die scherp werd gesteld om de 2021/2022-army van Maurice Hamstra vast te leggen voor de teamfoto. Hebben de Leeuwen het vizier net zo op scherp gesteld voor de wedstrijd tegen SVE? Dat was de hamvraag voor de supporters vandaag?!

De wedstrijd werd ingeluid met de Champions League theme-song dat zelfs op 4-klasse niveau een mooie toevoeging is. De Leeuw kwam dan ook sterk uit de startblokken en creëerde een tweetal kansen, waarbij Ivar de bal vanuit rechts net niet goed kon terugleggen om verzilverd te worden. Niet lang later kwam Stan gevaarlijk door, maar de back van SVE wist het gevaar tijdelijk te stoppen door een overtreding te maken. Een vrije trap kon helaas niet benut worden. Het gevaar bleef aanhouden, maar ook een schot van Tim en een kopbal van Ivar leidde niet tot de openingstreffer. Na een kwartier wist Jeffrey Tom op ene sluwe wijze te bereiken, waarna de captain de bal van een meter of 30 aanlegde. Dit schot spatte uiteen op de punt van de kruising. Bram Peters (hierna: Briem) wist ook gevaar te stichten, na een goede aanval legt hij de bal terug op Jeffrey, maar deze bal belandde uiteindelijk op de lat. In minuut 23 was het dan eindelijk raak, nadat Ed sterk opstoomde vanuit links kon de voorzet benut worden door Tim, 1-0! De grensrechter probeerde de verdiende 1-0 voorsprong nog in de weg te liggen, maar hij werd uiteindelijk terecht overruled door de scheidsrechter. In minuut 33 was het wederom raak voor de Leeuw, een goede actie van Stan werd opgevolgd door een afgemeten voorzet op Briem, waarna de routinier koelbloedig binnenschoot, 2-0. Daarna probeerde de Leeuw de wedstrijd voor de rust in het slot te gooien. Na een combinatie tussen Briem en Stan was het Jeffrey die zijn inzet naast zag gaan. Niet veel later was het diezelfde Jeffrey die nu vanuit rechts gevaarlijk was. Een scherpe bal op doel maar deze ging net voorlangs, Briem probeerde nog wel, maar kwam net niet meer bij de bal. Het slotoffensief van de eerst helft resulteerde in de zoveelste corner voor de Leeuw, maar de keeper kon de bal eenvoudig wegwerken.

Na de rust kwam SVE sterk uit de startblokken. Een 2-tal wissels en omzettingen zorgde in minuut 48 dan ook voor de 2-1. De nummer 10 van SVE kapt de verdediging uit, waarna hij de bal in de hoek schuift. De wedstrijd kan weer alle kanten uit gaan en het was de vraag hoe hierop werd gereageerd. Na 10/15 minuten kreeg de Leeuw weer meer grip op de wedstrijd en dit resulteerde in twee goede kansen voor Briem. Het was echter wachten tot minuut 63 toen Jeffrey de 3-1 op zijn conto mocht schrijven nadat hij de bal strak in de hoek schoot. Niet lang daarna kwam Ed sterk door, maar dit resulteerde niet direct tot een doelpunt. De bal kwam daarna voor de voeten van Stan, hij dacht niet lang na en schoot de bal stijf de kruising in, 4-1. Ed werd na drie kwartier vervangen door Devin. Daarna volgen nog een aantal scrimmages, helaas zonder resultaat. De supporters moesten tot minuut 80 wachten totdat invaller Thijs de bal heerlijk binnenkopt, 5-1. Na lang blessureleed en een operatie verder was het tijd om Danny Lammers weer zijn rentree te laten maken voor de Leeuwen. Hij werd samen met Sem ingebracht. Lang had Danny niet nodig om ook zijn stempel op de wedstrijd te drukken. Hij stond recht voor het doel, maar was niet zelfzuchtig en gaf een perfecte assist op Jeffrey die zo zijn tweede van de wedstrijd en de 6-1 maakte. SVE antwoordde hier nog op in de 88e minuut door de 6-2 te maken. Het slotakkoord werd voor rekening genomen door Stan die na afleggen van Jeffrey de 7-2 binnenschoot.

De achterhoede en het middenveld zijn weinig benoemt in dit wedstrijdverslag, maar verdienen toch ook zeker complimenten. Desalniettemin hebben de Leeuwen 2 tegendoelpunten geïncasseerd waardoor er nog altijd ruimte voor verbetering is voor de ploeg van Hamstra. Op naar de volgende week, dan mag De Leeuw aantreden tegen en bij VV Linne. Hopelijk zien wij U dan weer terug!

Officials: dhr. Ickenroth (scheidsrechter), S. Lucassen (De Leeuw) en R. Overmars (SVE)

De Leeuw: Kiehran Arets, Dennis Odekerken, Tom van Vugt, Edwin van Well (Devin van Leusden),  Rocco Santoro, Ivar Peeters, Bram Peters (Danny Lammers), Stan Schilperoort, Bram Stevelmans (Sem Hartendorp), Tim van der Heijden (Thijs Hildebrand), Jeffrey Geurts. (Djairo Habets, Mathijs Peters, Stefan Budé, Rick Römkens)

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Roger Boels (teammanager), Ger Brinkman (teammanager), Anouk Boorsma (verzorgster)