Schimmert 1

19-9-2021 Wedstrijdverslag

Een goede generale  19-09-2021

Zondag 19 september stond de laatste bekerwedstrijd (van de poule) voor ons eerste elftal op het programma. Na een succesvolle zaterdag voor de jeugd van de Leeuw en een evenzo succesvolle zondag voor de senioren, was het aan de mannen van 1 om hier een goed vervolg aan te geven.

De eerste 5 minuten zien de toeschouwers op sportpark Klingelsberg twee ploegen uit de regio die elkaar maar al te gretig willen bestrijden. Na amper één minuut gespeeld te hebben komt Schimmert goed door, maar dankzij sterk uit komen van onze keeper Kiehran komt de spits niet tot een schot.

Deze korte wake-up call bleek voldoende om snel de voeten te laten spreken. Na nog geen 5 minuten draait Jeffrey Geurts snel open, maar schiet vlak voorlangs. Niet veel later legt Geurts de bal met veel gevoel achter de verdediging. Mathijs Peters kan de bal aannemen en kapt en draait vervolgens zowel de verdediger als ook de keeper uit waarna ijskoud de 1-0 werd binnen geschoten.

De Leeuw probeert door te drukken, maar het is Schimmert dat in de 13e min Schimmert gevaarlijk kan worden vanuit een vrije trap op het randje van het 16-meter gebied. Deze inzet kan uiteindelijk makkelijk gepareerd worden door de goalie van de Leeuwen.

Daarna breekt er een fase aan in de wedstrijd waarin er in defensief opzicht weinig wordt weggegeven en er voorin vrolijk op los wordt gecombineerd door de mannen van trainer Maurice Hamstra. Na 20 minuten wordt er door de voorhoede goed gecombineerd waarna de bal uiteindelijk bij Stan Schilperoort terecht komt. De aanname was net teveel om vrij te kunnen schieten.

Rocco Santoro zag na 30 minuten zijn kans schoon en dribbelde ver op de helft van de tegenstander waardoor hij in positie kwam om Mathijs in stelling te brengen. Op randje buitenspel scoort Peters zijn 2e van de wedstrijd. De grensrechter van de tegenpartij stak de vlag in de lucht, echter de scheidrechter gaf hier geen gehoor aan en kende een geldig doelpunt toe. Dit tot ergernis van de trainer van Schimmert die op zijn beurt de scheidsrechter op een nette wijze probeert aan te spreken. De scheidsrechter was hier niet van gediend en trok de rode kaart waardoor het restant van de wedstrijd vanaf de tribune gecoacht moest worden.6

Daarna breekt er een golf van aanvallen aan welke vaak werden opgezet door de sterk spelende Bram Stevelmans. Het is diezelfde Bram die vlak voor de rust een goede voorzet afleverde, maar deze konden niet worden verzilverd.

De tweede helft komen beide ploegen ongewijzigd uit de kleedkamers. Na 51 minuten trok Rocco wederom de stoute schoenen aan en kwam sterk door op de helft van de tegenstander, maar weet net niet tot een schot te komen.

Schimmert probeert zo nu en dan onder de druk vandaan te komen, maar het is de Leeuw dat vervolgens via een sterkte counter vanuit achter over een aantal schijven uitkomt bij Geurts die zo ook zijn doelpunt kon meepikken, 3-0.

Na 75 minuten brengt de Leeuw nog twee verse krachten in het veld, Stefan Budé en de getalenteerde Sem Hartendorp. Stefan bezorgt al heel snel een assist op Mathijs Peters die zo zijn 3e van de wedstrijd kan binnenschieten, 4-0.

In minuut 80 krijgt Schimmert nog een vrije trap van 30-35 meter. Deze vrije trap lijkt strak richting de kruising te gaan, maar het is de keeper van de Leeuw die zijn hand er nog tegenaan krijgt waardoor de bal op de kruising uiteenspat. De inzet van de gasten uit Schimmert werd niet beloond.

Ook Bram Peters maakte vandaag nog zijn opwachting in het elftal en tekende de 5-0 aan die wederom op een mooie wijze met de supporters van de Leeuw werd gevierd, een ritueel lijkt geboren! Dit betekende tegelijkertijd ook het slotakkoord voor de wedstrijd.

De Leeuw bekert door en kan terugkijken op een goede generale voor de éérste competitiewedstrijd die a.s. zondag op het programma staat tegen en bij stadsgenoot S.V. Brunssum.

Auteur: Jordi Vroomen