Roosteren 1

17-10-2021 Wedstrijdverslag

De Leeuw – VV Roosteren (9-0)

Met de overwinning van afgelopen donderdag in de beker tegen RKASV (9-1) in de benen, stond de ploeg van Maurice Hamstra weer paraat voor de thuiswedstrijd tegen VV Roosteren. Alle facetten voor een leuke zondagmiddag waren aanwezig. Dagblad de Limburger was samen met de toeschouwers getuige van een doelpuntrijke zondagmiddag. Eerstgenoemde pakte maandagochtend dan ook met de volgende headline uit in de Provinciale krant: ‘’Negenklapper De Leeuw: Geurts en Peters kraken Roosteren’’.

Al vroeg in de wedstrijd werden de toeschouwers getrakteerd op een doelpunt na een goede pass van onze captain, Tom van Vugt, op Jeffrey Geurts die de bal met veel gevoel over de keeper heen legt (1-0). De Leeuw probeert na dit vroege doelpunt (min 3) weer snel te scoren. Mooi combinatiespel op de flanken resulteerde ook nog in enkele kansen en het duurde tot minuut 11 dat de Leeuw de score weet uit te breiden naar 2-0, nadat Bram Peters diep werd gestuurd door Geurts en zo 1-op-1 met de keeper komt te staan, kalm blijft en de 3-0 rustig in de hoek schiet. In minuut 13 stond de keeper van Roosteren wederom oog in oog met een Leeuw, ditmaal was het Jeffrey, na een diepe bal van Tom, die de bal beheerst afmaakt (3-0). In minuut 15 komt Tom van Vugt tot zijn ‘’assist-hattrick’’ die knap uit de draai wordt afgemaakt door Bram Peters (4-0).  Diezelfde Peters weet niet veel later een hattrick te maken. Een goede wisselpass van Stan Schilperoort op Bram Stevelmans werd vervolgt door een strakke bal op de 1e-paal. De voorzet werd op een fantastische wijze, achter het standbeen, afgemaakt door Peters (5-0). Rocco Santoro weet nog gevaarlijk te worden met een volley van afstand, maar 5-0 zal de ruststand zijn.

3 minuten na de rust weet De Leeuw de score verder te vergroten naar 6-0, nadat Geurts anticipeert op een terugspeelbal en zo ook een hattrick voor zijn rekening neemt. In minuut 51 wordt het zelfs 7-0 door Bram Peters die een voorzet van Geurts met de kop binnen knikt. Dit doelpunt werd op rituele wijze met de toeschouwers gevierd en uiteindelijk werd dit ook het beeld dat in de krant wordt vastgelegd.

Daarna wisselt de Leeuw nog diverse malen en komen Danny Lammers (Edwin van Well), Thijs Hildebrand (Dennis Odekerken), Rick Römkens (Stan Schilperoort) en Sem Hartendorp (Ivar Peters) in het veld. Het duurt tot de 77e minuut voordat de 8-0 gevierd mocht worden, Jeffrey Geurts draait open en werkt ook zo zijn 4e van de middag binnen. De middag werd afgesloten met een welverdiend doelpunt voor onze Brammetje (Bram Stevelmans), 9-0!

De middag werd afgesloten met een interview tussen de verslaggevers en de goalgetters Bram en Jeffrey, die concluderen dat het een productieve week is geweest, maar dat de jongens scherp en kritisch op elkaar moeten blijven. Hopelijk resulteert deze houding in een goede voortzetting volgende week tegen Oranje-Blauw ’15, die afgelopen zondag weliswaar gelijk hebben gespeeld, maar hiervoor 3 wedstrijden hebben gewonnen en dus ongeslagen zijn. De Leeuw kan haar borst natmaken, waarbij wij wederom hopen op uw trouwe support.

Officials: R. van Helden (scheidsrechter), S. Lucassen (De Leeuw) en H. Puts (VV Roosteren)

De Leeuw: Kiehran Arets, Dennis Odekerken, Tom van Vugt, Edwin van Well (Danny Lammers),  Rocco Santoro, Ivar Peeters, Bram/ Briem Peters, Stan Schilperoort, Bram Stevelmans, Tim van der Heijden, Jeffrey Geurts. (Danny Lammers, Thijs Hildebrand, Rick Römkens, Sem Hartendorp, Sidney den Dekker)

Staf: Maurice Hamstra (trainer), Jordi Vroomen (assistent-trainer), Roger Boels (teammanager), Ger Brinkman (teammanager), Anouk Boorsma (verzorgster)