Na strafschoppen

DBSV 1

18-11-2021 Wedstrijdverslag

De Leeuw 1 – DBSV 1

Nadat de Leeuw de groepsfase van de beker ongeslagen is doorgekomen en de ronde die hierop volgde een overwinning van 8-1 boekte op RKASV mogen zij zich op 18 november klaar maken voor de volgende ronde in de KNVB-beker. Vandaag stond een wedstrijd op het programma tegen DBSV uit Maastricht. Lukt het de Leeuw om een ronde verder te komen en er met de winst vandoor te gaan?

Aan de kant van de Leeuw ontbraken vandaag flink wat jongens in de selectie vanwege blessures of ziekte (waaronder ook hoofdtrainer Maurice Hamstra), maar het geloof in de ploeg om een goed resultaat te behalen was voorafgaand aan de wedstrijd absoluut daar. DBSV is een ploeg waar wij weinig vanaf wisten, behoudens het feit dat zij getijen op de aanwas van (buitenlandse) studentenspelers die in Maastricht studeren. De Leeuw begon de wedstrijd met hoog druk zetten, maar kwam er al gauw achter dat vandaag uit een andere vaatje getapt moest worden. DBSV laat direct zien te beschikken over individuele kwaliteit en lieten als collectief de bal ook goed zijn werk doen. De Leeuw had hier moeite mee en het was dan ook de ploeg uit Maastricht die op een 0-1 voorsprong komt. Niet veel later ziet Bram Peters de goalie van DBSV voor de goal staan en besluit te schieten vanaf 35 meter, de bal gaat net over de keeper heen en iedereen aan de Leeuw zijde dacht dat de 1-1 gevallen was. Echter, dit bleek optisch bedrog aangezien de bal toch echt over de lat ging. DBSV is er op dat moment werk van aan het maken om de 0-1 voorsprong verder uit te bouwen. Dit resulteert na 15 minuten bijna in de 2-0, maar de bal gaat rakelings naast. De Leeuwen proberen zich nu te formeren en hopen een aansluitingstreffer te maken. Dit gebeurt in minuut 37 na een assist van Ivar Peeters op Stan Schilperoort. Laats genoemde gaat de keeper voorbij en schiet de 1-1 binnen. DBSV antwoordde hier nog geen 5 minuten later op door vanuit achter door te komen en voor te geven. De voorzet komt en de bal gaat ietwat knullig in het doel, 1-2.

In de rust worden er enkele wijzingen doorgevoerd in de ploeg om spelers terug te laten komen of om juist wat meer rust te geven. De tweede helft komt de Leeuw iets meer in de wedstrijd, waarbij DBSV nog meer van het spel heeft, maar dit niet tot uitdrukking kan laten komen in veel kansen. In minuut 71 is het antwoord van de Leeuw dan eindelijk daar. Een goed geplaatste vrije trap van Peeters wordt hard in de hoek gekopt door Dennis Odekerken, 2-2! De wedstrijd lijkt te eindigen in een gelijkspel, maar dan ontbreekt een knotsgekke eindfase aan. In de blessuretijd weet DBSV de 3-2 te maken, waarna de wedstrijd beslist lijkt te zijn. Vanuit de aftrap zet de Leeuw nog 1x alles op alles en brengt de bal naar voren door Peeters. Hierbij wint Dennis Odekerken het duel en vanuit een korte scrimmage weet Bram Stevelmans de 3-3 te maken. Dit alles in nog geen 90 seconden!

De arbiter fluit daarna voor het eindsignaal en er dienen pingels genomen te worden. De strafschoppenreeks blijkt net zo knotsgek te zijn als de eindfase van de wedstrijd. De Leeuw komt eerst op voorsprong en daarna op achterstand. Na 5 penalty’s blijkt de stand gelijk te zijn en breekt de knock-out fase aan. Hierbij komt de Leeuw nogmaals op achterstand, maar weet Djairo Habets ons op de been te houden met een aantal uitstekende safes. De penalty-killer weet uiteindelijk de laatste strafschop aan DBSV zijde op de paal te kijken, waarmee de Leeuw verzekerd is van de volgende ronde, chapeau jongens! Ook complimenten aan DBSV die het ons ontzettend lastig heeft gemaakt met een explosieve en goed spelende ploeg. A.s. zondag speelt de Leeuw op sportpark Klingelsberg tegen Swentibold en kan in deze wedstrijd officieel de 1e periode binnenslepen. Wij houden u wederom weer op de hoogte via onze socials.

Officials: F.  Halmans (scheidsrechter), Andre Habets (De Leeuw), Afgeschermd (DBSV)

De Leeuw: Djairo Habets, Sem Hartendorp, Danny Lammers ©, Ivar Peeters ©, Edwin van Well, Thijs Hildebrand, Tim van der Heiden, Stefan Budé, Stan Schilperoort, Bram Stevelmans, Bram Peters

Ingevallen: Dennis Odekerken, Sander Odekerken, Quincy den Dekker, Rick Römkens

Wissels: Sidney den Dekker