SVH'39 1

20-02-2022 Wedstrijdverslag

Een belangrijke wedstrijd voor beiden ploegen. Mocht de Leeuw de wedstrijd winnen dan zouden zij verder uitlopen op SVH en andersom was SVH erop gebrand het gat te dichten in de strijd om het kampioenschap. De weersomstandigheden waren extreem en het was dan ook heel lastig om te voetballen. Echt gevoetbald werd er deze wedstrijd ook niet. De eerste helft had de Leeuw de wind in de rug en was dan ook iets gevaarlijker.

Na de rust keerde het tij en werd SVH steeds gevaarlijker. In de 60e minuut schiet Sven Dohmen van SVH een vrije trap stijf de kruising in, 1-0. Nog geen 10 minuten later volgde een opstootje, waarna de arbiter ervoor koos om Rocco Santoro met rood van het veld te sturen. Ondanks de 10-man situatie wist de Leeuw via Mathijs Peters nog bijna de 1-1 te maken, maar de voorzet van Bram Peters kon niet worden verzilverd. In de 90e min wist SVH dan toch de 2-0 te maken en was het einde wedstrijd voor de Leeuw. Helaas bleef het leed niet beperkt en werd in de blessuretijd nog een rode kaart gepakt door doelman Kiehran Arets voor een doorgebroken speler.

De strijd om het kampioenschap is nu losgebarsten!