de Leeuw 1

Roosteren 1

De Leeuw 1

20-03-2022 Wedstrijdverslag

De Leeuw moest en zou 3 punten halen in Roosteren, nadat zij na de winterstop 2 nederlagen hebben geleden. Het is echter Roosteren die op het begin gevaar stichten, maar de teruggekeerde Kiehran Arets wist de bal goed te keren. In de 5e minuut kwam het gevaar van De Leeuw dan door een lange bal van Tom van Vugt op Rick Römkens, maar deze kon niet tot verder gevaar leiden. Daarna volgt een periode van heen en weer wat kleine kansen, maar waar het spel zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Na 30 minuten kwam Sem Hartendorp in het veld nadat Edwin geblesseerd het veld moest verlaten, hij voelde zich niet zo ‘’Well’’. Stan Schilperoort wist met een vrije trap nog gevaar te brengen, maar de belandde op de paal. Uit de corner die wederom door Schilperoort werd genomen kopte Danny Lammers de 1-0 binnen. Voor rust wist de Leeuw nog kansen te krijgen door combinaties van Rick en Bram Peters als ook Tim van der Heiden en Bram Stevelmans, maar het bleef bij 1-0.

In de tweede helft viel Mathijs Peters in voor Schilperoort en wist een sterke indruk achter te laten. Het gevaar kwam een paar keer van Mathijs die een goede bal van Rick wist terug te leggen op Bram Stevelmans, maar de keeper kan redding brengen. In het laatste deel weet Tom van Vugt de 2-0 in de korte hoek goed binnen te schieten waarna de overwinning gevierd kon worden.

Op naar de kraker tegen Oranje Blauw ’15.